اطلاعات تکمیلی اتریش, پذیرش دانشجویی اتریش

اطلاعات تکمیلی ساپورت یا ساپورتر، تمکن مالی دانشجویی اتریش

تمکن مالی دانشجویی اتریش

تمکن مالی دانشجویی اتریش و در کنار آن داشتن ساپورتر، بخش جدا ناشدنی دریافت ویزای دانشجویی اتریش هستند!

به جرات می توان گفت 99% ایرانیان به دلیل عدم ارایه صحیح تمکن مالی خود به اداره اقامت اتریش صلاحیت دریافت ویزای دانشجویی اتریش را از دست میدهند.

قبل از شروع توضیحات این رو باید عرض کنم که اقامت تمکن مالی اتریش یا همان ویزای خود حمایتی اتریش موردی متفاوت نسبت به موضوعی که برای مطالعه پیش رو دارید هست ! برای مطالعه مطلب عنوان شده با کلیک کردن بر روی آن میتوانید به بخش مربوطه مراجعه کنید.

در این متن به شرح دقیق تر این دو مورد بسیار مهم می پردازیم و امیدوارم با نگارش این متن بتونم کمکی کنم برای جلوگیری از دست دادن فرصت دریافت ویزا، چرا که اگر این مدارک به درستی ارایه نشوند شرایط برای شما بسیار سخت خواهد شد و شاید حتی با اعتراض به نقصی و یا حتی ریجکتی نتوانید امیدی به دریافت ویزای دانشجویی اتریش داشته باشید. و از بد حادثه حتی اگر درخواست بسته شدن پرونده را داده و پرونده جدیدی برای این پروسه تشکیل دهید، ادعا و مدارک اولیه ارایه شده به سفارت اتریش و در نهایت اداره اقامت اتریش برای شما به قدری دست و پاگیر شوند که علی رغم داشتن شرایط، صرفا به دلیل عدم آگاهی در نحوه ارایه صحیح مدارک و توضیحات، رسیدن به اتریش را برای خود براحتی دست نیافتنی کنید !!!

ابتدا باید بدونید که بخش مالی برای اخذ ویزای دانشجویی اتریش دو بخش دارد :

1. تمکن مالی دانشجویی

2. ساپورتر یا شرایط ساپورت شما برای زندگی در اتریش

شاید بارها و بارها مشاوره پذیرش دانشجویی اتریش رفته باشید ولی حتی درباره بخش دوم چیزی عنوان نشده باشه یا درباره این دو بخش نکاتی که بهتون در دنباله این متن مطرح میکنم حتی اشاره هم نشده باشد.

تمکن مالی دانشجویی یعنی چی ؟
یعنی مبلغی که شما می بایست برای سال اول زندگی تان در اتریش داشته باشید تا درصورت بروز هر مشکلی دولت اتریش بداند شما مبلغ مورد نظر برای ساپورت هزینه های سال اول زندگی خود را دارید و نه به دولت برای ساپورت شما فشار بیاد و نه شما در حین تحصیل مجبور به کار کردن بشید که اگر چنین بشود هم تمرکز خود را برای تحصیل از دست میدهید و هم با اقدام به کار کردن کمی تعادل بازار کار اتریش را مختل میکنید.

مبلغ تمکن مالی اتریش در سال های گذشته تا به امروز به مرور افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل عمده آن افزایش هزینه خوابگاه برای ایرانی ها قبل از مهاجرت به اتریش بوده و مورد دیگه طبیعتا تورم که البته مورد اول نسبت به مورد دوم تاثیر بسیار بیشتری داشته. هم اکنون در تاریخ انتشار این متن 05.06.2020 مبلغ مورد نیاز بین 12 تا 13 هزار یورو برای یک نفر می باشد که با الحاق همراهان طبیعتا می بایست تمکن مالی بیشتری ارایه کرد.

اما جالبه بدونید در تمام این سال ها که ما برای مهاجرت دانشجویی اتریش مشاوره تخصصی ارایه میکنیم نه تنها این مبلغ از 9800 یورو افزایش پیدا کرده و به این مبلغ رسیده، بلکه نحوه ارایه اون هم تغییر کرده، حدود 7 سال پیش اگر شما برای اتریش قصد داشتید اقدام کنید اصلا نیازی به ارایه گردش حساب سه ماهه و یا حتی بعضا تمکن مالی به این شکل نبود ولی باید بدانید که یکی از مهم ترین نکات در زمان ارایه تمکن نحوه ورود پول به حساب و همچنین خروج از آن است. همچنین خیلی مهمه که سورس مبالغ نیز اثبات بشه.

اشتباه فاحش بسیاری ایجاد گردش حساب زیاد و مداوم هست که باید بدانید برای بسیاری داشتن گردش حساب به این شکل سم بوده و براحتی اخذ ویزای دانشجویی خود را به دلیل عدم توانایی به اثبات تمکن مالی اتریش ، را در حاله ای از ابهام قرارداده و در اکثر موارد براحتی ریجکت خواهند شد، برای همین پیشنهاد میکنیم حتما حتما قبل و در حین پروسه از مشاوره تخصصی اخذ ویزای دانشجویی اتریش ما استفاد کنید و وقت و پول و … خود را بخاطر برخی اشتباهات برای همیشه از دست ندهید.

2. بخش دوم همانطور که بالاتر هم عرض شد ساپورتر هست :

درباره ساپورتر بهتره یک اصطلاح که خیلی از دهان من ( محمد ) میشنوید رو یاد بگیرید، بجای ساپورتر بهتره بگیم شرایط ساپورت و یا ساپورتر !

شرایط ساپورت برای اتریش یعنی چی ؟ یعنی شرایطی که شاید بابت اجاره خانه ، همکاری ، قرارداد مشارکت و … مسایلی بسیاری از این دست میتونه بخش یا کل مبلغ مورد نیاز برای اثبات توانایی مالی شما برای سال های آتی را اثبات کنه !

و خب روش معمول دیگه هم داشتن فرد یا افرادی است که توانایی مالی مناسبی داشته باشند و بتوانند جدای از پرداخت هزینه های زندگی خودشان ، هزینه ماهیانه زندگی شما در اتریش را نیز پرداخت کنند! که درواقع به این فرد همان ساپورتر برای ویزای دانشجویی اتریش گفته میشود. فراموش نکنید این موضوع جدای از بحث تمکن مالی اتریش که بالاتر توضیح دادیم هست.
این مبلغ فعلا حدود ماهی 980 یورو بر اساس نرخ یوروی آزاد می باشد که نحوه به دست آوردن این پول به شدت مهم و نحوه انتقال اون به حساب شما هم یکی دیگه از ارکان مهم در پروسه اخذ ویزای دانشجویی اتریش هست !

لازمه بدونید شاید با ارایه این توضیحات بسیاری فکر کنند رسیدن به ویزای اتریش دست نیافتنی است، باز هم تاکید میکنم نکات زیادی وجود داره که با دونستن شانس دریافت ویزا رو میتونید برای خودتون بالا ببرید. ولی اگر کلا شرایط مالی مناسبی ندارید و میخواید قدم در این مسیر بذارید حتما تمام جوانب را در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =