سوالات متداول شما…

در بخش پرسش و پاسخ های متدوال ، سعی شده اکثر سوالات مطرح شده برای روش های رایج مهاجرتی به اتریش را در این بخش بصورت دسته بندی شده خدمت شما ارایه کنیم، پیشنهاد میکنیم تمامی پرسش و پاسخ های مرتبط با روش مهاجرتی خود به اتریش را مطالعه نمایید و از ویدیو ها و فایل های صوتی مندرج در بخش مربوطه نیز اطلاعات کاربردی بدست آورید و در نهایت درصورت نیاز پرسش خود را در انتهای همین صفحه مطرح نمایید.
در کوتاه ترین زمان ممکنه پرسش شما بررسی و درصورت عدم تکراری بودن و قابل انتشار بودن در سایت اتریش دات نت، در بخش مربوطه خود منتشر خواهد شد.

مهاجرت تحصیلی به اتریش

از ایران شما فقط برای مقطع دکتری اتریش، شانس گرفتن فاند رو دارید که اون هم مستلزم مدارک مناسب برای قانع کردن استاد جهت دریافت فاند هست. خیلی وقته که به گرفتن فاند در مقطع مستر برخورد نکردم. شاید شرکت یا موسسه­ای برای مدتی مشخص، دانشجویی رو بورس کنه اما شرایط اخذ فاند به شکلی هست که عرض کردم. درباره رشته باید بگم که مهمتر از بازار کار، توانمندی شما برای جذب شدن در بازار کار اتریش هست. شاید طبق معمول بشه گفت که رشته­های فنی_ مهندسی بهتر هستند. فراموش نکنید ویدیوی من درباره پذیرش دانشجویی رو ببینید. شما برای هر رشته­ای نمیتونید اقدام کنید.

  • شهریه دانشگاه های دولتی اتریش، هر ترم معادل 740 تا 760 یورو برای تمامی مقاطع میباشد. شهریه برخی مراکز تحصیلی دیگه ای با نام فاخ هوخ شوله اتریش ترمی 368 یورو می باشد که البته روال تحصیل در این مراکز نسبت به دانشگاه متفاوت می باشد، شهریه مراکز غیر دولتی هم از ترمی 3600 یورو به بالا می باشد

شهریه دوره زبان آلمانی در اتریش در شهر وین ترمی 1160 یورو و در شهرهای دیگر هر ترم بین 480 تا 650 یورو میباشد. در مدت زمان گذراندن دوره های زبان آلمانی در اتریش نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه نیست چرا که در این زمان شما دانشجوی غیر رسمی بوده و صرفا در حال یادگیری زبان آلمانی در اتریش هستید، هزینه زندگی دانشجویی در اتریش هر سال بین 10 تا 12 هزار یورو میباشد.

ویزای جستجو کار

همزمان امکانش نیست. ابتدا باید خودتون بیایید، کار پیدا کنید و بعد همسرتون میتونن به شما ملحق بشن. همچنین ایشون هم بلافاصله اجازه کار در هرشغلی رو میگیرند و بعد از رفتن سر اون کار طبیعتا حقوق دریافت میکنند.

نسبت به شرایط هر فرد بررسی میشه و مشاوره داده میشه. اگر شرایط موردنظر رو داشته باشید، براتون برای دریافت ویزای جستجوی کار 6 ماهه اتریش اقدام میشه، مدرک تحصیلی ، سن ، سابقه کار ، مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی و … همه و همه روی گرفتن این نوع ویزا تاثیر گذارند.
ویزای جستجوی کار، یک ویزای 6 ماهه است که فرد دارندۀ ویزا حق داره با اون ویزا به اتریش بیاد و کار پیدا کنه. اگر نتونه طی 6 ماه شغلی پیدا کنه باید برگرده. اما اگر کار پیدا کنه و طبیعتا موفق به گرفتن اقامت کاری میگیره، میتونه بلافاصله همراهان خودش که همسر و فرزندان هستند رو به اتریش بیاره.

تقریبا برای همه رشته­های فنی و مهندسی در اتریش کار هست. برای رشته­ای مثل مکانیک هم قطعا هست. اما اینکه شما بتونید کاری رو برای خودتون کنید، بستگی به توانایی­های شما داره. به هر جهت بخاطر رشته تون شما شرایط ابتدایی ویزای جستجوی کار رو دارید.

مهاجرت با ویزای خود حمایتی

راحت تر و بهتر نداریم. هر کدوم یک سری مزایا و معایب دارند. اگر توانایی مالی دارید و تمایل به تحصیل ندارید شاید بتونید برای ویزای خود حمایتی اقدام کنید. بهتره مطالب مرتبط با اقامت تمکن مالی را ببینید و همچنین بخش تحصیلی را چک بفرمایید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

مهاجرت با اقامت هنرمندی

آرایشگری شامل اقامت هنرمندی نمیشه، و این درباره مواردی چون آشپزی و ناخن کاری و … گل آرایی ، شیرینی پز و از این دست مشاغل هم صدق میکنه که شامل اقامت هنرمندی نمیشن.

طراحیِ صرف، کافی نیست. اما اگر بافنده هم باشید، امکان داره براتون اقدام کنیم.

من فکر میکنم عکاسی حرفه­ای یکی از پردرآمدترین شغل ها در اتریش هست. اما باید زرنگ و توانمند باشید تا بتونید کارتون رو عرضه کنید.

در صورتی که سوال شما عزیزان در پرسش و پاسخ های مطرح شده نیست، میتوانید از سرویس درخواست مشاوره خارجه رو استفاده فرمایید.