اخبار فارسی مهاجرت به اتریش

قوانین بازگشایی رستوران ها در اتریش

توی این شرایطی که همه مشاغل در دنیا تخت تاثیر کرونا قرار دارند، به نظر میرسه می بایست کاری کرد که این مشاغل بر اساس شرایطی خاص بتونند باز هم به طریقی امرار معاش کنند.

بر همین اساس دولت اتریش قوانین جدیدی درباره نحوه بازگشایی رستوران ها اعلام کرده که با انتشار تصویری که در بالا میبینید، رستوران ها در اتریش نیز میتونند دوباره بازگشایی بشن که این قوانین به شرح زیر هستند :

ساعت تعطیلی 18:00 خواهد بود

بین هر میز، می بایست یک میز خالی به فاصله حداقل 2 متر باشه حتما که قطعا انجام این کار برای رستوران های که میز ها رو گرد یا در ساختار های مربعی چیدند کمی سخت خواهد بود.

استفاده از ماسک برای کلیه پرسنلی که به مشتریان سرویس میدن و داخل آشپزخانه هستند.

هر چند به نظر میرسه بازگشایی رستوران ها برای داشتن درآمد این بیزنس ها که مانند بیزنس های مسافرتی دچار بحران شده اند کار خوبی بشه ولی به نظر میرسه باید به سوالات زیر هم پاسخ داده بشه ؟

اگر کارکنان رستوران رعایت نکنند چی میشه ؟ یا اگر در آشپرخاه ای که جلوی چشم مشتریان و مامورین نیست هر از گاهی دستی به ماسک ببرند و یا مانند خیلی از استفاده کنندگان از ماسک ها، اون رو زیر بینی قرار بدهند چی؟ یا مکررا از یک ماسک استفاده کنند بدون اینکه اون رو بهداشتی نگه دارند ؟!

هرچند شاید جواب های بالا به اینجا ختم بشه که این محیط ها همیشه محیط های خطرناکی برای شیوع بیماری های دیگه ای هم بوده اند و برای همینه که همیشه توسط بهداشت تحت نظر هستند پس بهتره روی این مورد هم مثل سابق به کارکنان این مشاغل اعتماد داشته باشیم و دچار وسواس فکری نشیم، اون هم با وجود نظارت از طرف وزارت بهداشت اتریش که بنظر میاد توی این موارد بد عمل نکرده.

و اما سوال بعدی درباره نحوه رفت و آمد، استفاده از وسایل عمومی موجود در اون رستوران مثل برداشتن دستما و قاشق و چنگال و … هست که امیدواریم این موارد کلا از توی رستوران ها جمع بشه و خود کارکنان اون رو به مشتریان بدهند و این روش سلف سرویس برای این موراد کلا برای همیشه جمع بشه !

در نهایت اطمینان از خوردن غذای رستوران چه داخل و چه خارج از رستوران سواله که امیدواریم با توضیحات شفاف تر کاری کنند که هم این مشاغل بتونند کارشون رو دوباره شروع کنند و هم مردم با اطمینان خاطر بتونند از خوردن غذا یا نوشیدنی لذت ببرند.

تا جای ممکنه خود قرنطینگی داشته باشید حتی اگر دولت ها مجبور باشند کم کم به حالت نرمال برگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =