اطلاعات تکمیلی اتریش, ویزای جستجو کار اتریش

پروسه اخذ ویزای جستجوی کار اتریش یا همون جاب سیکر اتریش چگونه است ؟

بیمه هنرمندان اتریش !

در ابتدا شما برای ویزای جستجوی کاراتریش، اگر اطلاعات کافی و دقیقی از طی نمودن این پروسه دارید ، میتونید از سفارت اتریش در تهران “وقت سفارت” درخواست کنید.
اگر فکر میکنید نیاز به ارزیابی شرایط تون دارید میتونید از فرم های ارزیابی تخصصی که در سایت اتریش دات نت داریم استفاده کنید و یا اگر نیاز به مشاوره خصصی دارید از بخش درخواست وقت مشاوره قبل از انجام پروسه تون استفاده نمایید.
درنهایت پس از گرفتن وقت سفارت اتریش در زمان اعلام شده، همراه با مدارک کامل خود به سفارت مراجعه می‌کنید. در حال حاضر ارائه این وقت از جانب سفارت اتریش، بین 4 تا 14 ماه طول میکشه که دلیل اعلام این بازه زمانی طولانی تعداد درخواست های متفاوت در زمان های متفاوت می باشد.

در نظر داشته باشید که قبل از مراجعه به سفارت، باید تمامی مدارک را ترجمه و برخی از این مدارک لازم به تایید در سفارت می باشد.

در روز مصاحبه پس از چک شدن مدارک شما توسط آفیسر، با شما مصاحبه‌ای در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انجام می‌شود که سؤالاتی از شما پرسیده خواهد شد و بهتره قبل از مراجعه به سفارت از این سوالات مطلع بوده و بهترین پاسخ ممکنه رو در همین زمان کوتاه به آفیسر ارایه کنید.

سؤالات با توجه به شرایط شما پرسیده می‌شود، و تقریبا برای هر متقاضی میتونه این سوالات متفاوت باشه ولی بر اساس تجربه برخی از سوالات رو بزودی بصورت لیست وار در سایت قرار خواهیم داد.

پس از بررسی اولیه پرونده شما در ایران ، برای تصمیم گیری اصلی بین 2 تا 45 روز بعد از روز مصاحبه مدارک به اتریش ارسال خواهد شد ، و در نهایت بررسی اصلی مدارک شما در اتریش شروع شده و پس از  ۱ الی 4 ماه بعد در صورت موافقت با درخواست شما ، ایمیلی حاوی تایید داشتن صلاحیت برای اخذ ویزای جستجوی کار به شما ارسال خواهد شد. باید در زمان اعلام شده جهت دریافت ویزای خود به سفارت اتریش در تهران مراجعه کنید و پاسپورت و فرم و … را بدون نیاز به داشتن وقت قبلی به سفارت تحویل دهید تا طی 10 الی 14 روز بعد، ویزای خود را تحویل بگیرید.

فرآیند اخذ ویزای جستجوی کار اتریش  چقدر طول می‌کشد؟

در حال حاضر (آپدیت فروردین ۱۳۹۹) مدت زمان دریافت وقت سفارت اتریش به دلیل مسایل مرتبط با بحران ویروس کرونا غیر فعال می باشد ولی بصورت نرمال اگر چنین شرایطی وجود نداشته باشد مدت زمان ارایه وقت سفارت اتریش برای ویزای جستجوی کار حدود 3 الی ۱۳ ماه می‌باشد، که این بازه زمانی گسترده به دلیل تفاوت میزان درخواست در ماه های مختلف سال میلادی می باشد و البته زمان نسبتاً خوبی برای تقویت زبان می‌باشد.

نکته: برای کاهش دادن این زمان راهی وجود ندارد. به عنوان مثال افرادی در سال‌های گذشته این پروسه را از طریق سفارت اتریش در ترکیه انجام می‌دادند اما در سال جدید میلادی (۲۰۲۰) دیگر این امکان وجود ندارد، مگر اینکه شما اقامت کشور دیگه ای رو داشته باشید و بتونید از طریق سفارت اتریش در آن کشور اقدام نمایید.

آیا به همسر و فرزندان هم ویزا تعلق می‌گیرد؟

در ابتدا خیر. اما پس از یافتن شغل و دریافت ویزای کار، شما می‌توانید برای خانواده خود (همسر و فرزندان زیر ۱۷ سال) درخواست “ویزای الحاق” نمایید. در نظر داشته باشید که در زمان مراجعه خانوادتان به سفارت اتریش جهت دریافت ویزای الحاق، آنها باید قرارداد کاری رسمی شده (Legalize) شما را همراه داشته باشد.

همچنین همسر شما باید حداقل مدرک زبان سطح A1 آلمانی را داشته باشد که البته در شرایط خاص ارایه مدرک زبان آلمانی برای دریافت اولین کارت اقامت ممکنه نیاز نباشد. کل این پروسه الحاق همراهان با در نظر گرفتن مدت زمان آماده سازی مدارک و تگرفتن وقت مصاحبه حدوداً 5 تا 8  ماه طول می‌کشد. پس شما باید زمانبندی اقدام خانوادتان جهت دریافت وقت مصاحبه را به گونه‌ای تنظیم کنید که در زمان مراجعه آنها به سفارت، شما حداقل ۳ فیش حقوقی از کارفرمای خود دریافت کرده باشید. تیم ما برای الحاق همراهان نیز مشاوره ارایه میکنه که با مراجعه به فرم های مربوطه میتونید در همین سایت درخواست خودتون رو ثبت کنید یا درصورت نیاز میتونید مشاوره تخصصی مرتبط با شرایط خودتون رو دریافت کنید.

برای انجام این پروسه، ابتدا شرایط شما توسط تیم ما بررسی شده و درصورت واجد شرایط بودن، خدمات زیر به شما تعلق می‌گیرد:

  1. اخذ وقت سفارت.
  2. مشاوره جهت آماده سازی کامل و بدون نقص مدارک.
  3. راهنمایی مناسب جهت ترجمه مدارک و تأییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری.
  4. مشاوره آماده سازی صحیح مستندات کاری در ایران برای سفارت.
  5. نگارش صحیح رزومه شما (CV) «نگارش صحیح آن اهمیت زیادی دارد» – مهم
  6. نگارش کامل انگیزه نامه شما (Cover Letter) «نگارش صحیح آن اهمیت زیادی دارد» – مهم
  7. مشاوره کامل جهت انجام مصاحبه‌ای مسلط توسط شما در سفارت اتریش
  8. ارائه سؤالات متداول سفارت به هنگام مصاحبه به شما

خدمات جدید تیم ما راهنمایی ارایه رزومه درست کاری و روش های صحیح برای ارایه درخواست کاری در اتریش می باشد که این مشاوره در قالب پکیج کامل شامل روش های مکاتبه و پیدا کردن شرکت های مرتبط در حوزه شغلی شما و مواردی از این دست می باشد که برای این بخش هم میتوانید فرم مربوطه را پر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =