اقامت هنرمندی

بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان | معرفی 6 مقصد عالی برای هنرمندان

بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان

در سراسر دنیا افرادی وجود دارند که در زمینه‌های مختلف از توانایی‌هایی بهره‌مند هستند. یکی از رشته‌هایی که در همه کشورهای دنیا به آن پرداخته می‌شود، استعدادهای هنری است. این استعدادها و توانایی‌ها به طور کلی در برخی کشورها مورد تحسین و تشویق قرار می‌گیرند. در برخی کشورها، مانند کشور خودمان، ممکن است این توانایی‌ها نادیده گرفته شود و افراد به آرزویی که در ذهن دارند نرسند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان را به شما معرفی کنیم.

مهاجرت هنرمندان به کشورهای مختلف و دریافت اقامت هنرمندی

در برخی از کشورها مکان‌هایی وجود دارد که از طریق آن هنرمندانی که قصد فعالیت در رشته خود را دارند می‌توانند وارد آن کشورها شده و آغاز به کار نمایند. اقامتگاه هنرمندان نامی است که به این مکان‌ها داده شده است. گفتنی است در اغلب کشورهای دنیا با توجه به جایگاه ویژه‌ای که هنرمندان در جامعه دارند تلاش شده تا از ظرفیت اجتماعی آن‌ها استفاده گردد به طوری که از مالیات پرداختی هنرمندان به شکل اهرم انگیزشی جهت بالا بردن مسئولیت شهروندی بقیه افراد استفاده می‌نمایند. در این قسمت این سؤال پیش می‌آید که بهترین مقاصد مهاجرت هنرمندان در اروپا کدام کشور است؟

بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان: بهترین کشورها برای هنرمندان مهاجر

در این بخش برخی از کشورهایی که گزینه خوبی برای مهاجرت افراد هنرمند به حساب می‌آیند را با هم مرور می‌کنیم. این کشورها عبارت‌اند از:

۱. مهاجرت هنرمندان به کشور آمریکا

در آمریکا درآمد هنرمندان مانند هر قشر دیگری مشمول مالیات بر درآمد سالانه با نرخ تصاعدی بین 10 تا 37 درصد می‌گردند. برای فعالیت‌های هنری نیز مانند هر شغل دیگری مجموعه‌ای از هزینه‌های قابل‌قبول مانند هزینه سفر، اجاره است. محل کار (استودیو) و… در نظر گرفته شده است. در آمریکا قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای جلوگیری از تخلفات مالیاتی وجود دارد، بنابراین هنرمندان مشهور هالیوود از جرایم مالیاتی جدی در امان نیستند.

مهاجرت هنرمندی به امریکا

 زندان، مصادره املاک و جرایم سنگین نقدی از جمله مجازات‌هایی است که برخی هنرمندان به دلیل فرار مالیاتی با آن مواجه شده‌اند. در آمریکا، علاوه بر درآمد معمولی هنرمندان که بابت آن از آن‌ها مالیات می‌گیرند، جوایز دریافتی نیز باید در درآمد مالیات لحاظ شده و در اظهارنامه مالیاتی آن‌ها گزارش شود. با در نظر گرفتن شرایط اقامت هنرمندی باید ببینید این کشور مناسب شما است یا خیر.

۲. بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان: مهاجرت هنرمندان به انگلستان

انگلستان بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان است. در انگلستان نیز درآمد هنرمندان مانند سایر درآمدها با نرخ تصاعدی 20 تا 45 درصد از کل درآمد شامل مالیات می‌گردد، به طوری که با افزایش درآمد باید مالیات بیشتری پرداخت شود. به عنوان مثال، هنرمندان خوداشتغال در انگلستان معمولا منبع مالیات خود را با اظهارنامه ارزیابی می‌کنند، مگر اینکه کارفرما قبل از پرداخت مالیات آن ها را کسر کرده باشد.

در انگلستان نیز مانند آمریکا برخی از هزینه‌ها به عنوان هزینه‌های قابل‌قبول در نظر گرفته می‌شود، از جمله هزینه ایاب‌وذهاب برای یک سفر کاری، هزینه لباس مخصوص مربوط به آن فعالیت، هزینه اجاره محل کار، هزینه اشتراک مجله مرتبط با فعالیت و… . شرایط اخذ اقامت و تابعیت هنرمندان در انگلستان نیز کمی سخت‌گیرانه است.

اگر هزینه‌های قابل‌قبول در این کشور زیاده‌روی شود، حساسیت سیستم مالیاتی بر روی این افراد افزایش‌یافته و نظارت دقیقی بر آن‌ها صورت خواهد گرفت. نکته قابل توجه این است که در این کشور کودکان هنرمند باید درآمد خود را اعلام کنند و مانند بزرگسالان مالیات پرداخت کنند. همچنین، در انگلستان، مانند آمریکا، جوایز هنری عموماً مشمول مالیات هستند.

۳. دریافت اقامت هنرمندی اتریش

برای دریافت اقامت هنرمندی اتریش، هنرمند باید اثبات کند که دارای مهارت‌ها و دستاوردهای برجسته در هنر است. شرایط شامل ارائه مدارک مربوط به فعالیت‌های هنری، نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها، جوایز و تقدیرنامه‌ها می‌باشد. همچنین باید ثابت شود که هنرمند می‌تواند از طریق فعالیت‌های هنری خود هزینه‌های زندگی را تأمین کند. نکات مهم شامل توانایی ارائه مستندات قوی، آشنایی با زبان آلمانی یا انگلیسی، و داشتن برنامه‌ریزی دقیق برای ادامه فعالیت‌های هنری در اتریش است. بهترین رشته‌های هنری برای مهاجرت به اتریش شامل موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و نمایش، رقص و باله و ادبیات و نویسندگی است. اتریش به‌عنوان یک مرکز فرهنگی اروپایی، فرصت‌های زیادی برای هنرمندان در این رشته‌ها فراهم می‌آورد.

۴. روش های مهاجرت هنری به کانادا

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت هنری کانادا است. این کشور ویزای هنرمندی ارائه می‌کند. این برنامه فدرال به فریلنسرهایی که دارای سوابق ثابت شده در بالاترین سطح در کشور خود یا در سطح بین‌المللی در زمینه‌های هنر، فرهنگ و ورزش هستند، اجازه می‌دهد تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

مهاجرت هنرمندی به کانادا

با وجود این، آن‌ها باید مدرکی دال بر تجربه خود ارائه دهند و تضمین کنند که خوداشتغال خواهند شد. فیلم‌برداران روزنامه‌نگاران آزاد، معلمان موسیقی، طراحان رقص، نقاشان، ورزشکاران و مربیان ورزشی و غیره نیز واجد شرایط دریافت این ویزا هستند. دولت کانادا به کمک این متخصصان برای توسعه فرهنگ و ورزش خود متکی است. با توجه به شرایط ایده‌آل این کشور، کانادا نیز بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان به شمار می‌رود.

۵. بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان: مهاجرت به آلمان

آلمان ویزای استعدادهای درخشان جهانی را معرفی کرد که جایگزینی برای ویزای استعدادهای استثنایی سطح 1 است. این برای اتباع کشورهای ثالثی در نظر گرفته شده است که دارای سوابق اثبات شده در زمینه‌هایی مانند هنرهای ترکیبی، رقص، تئاتر، موسیقی، ادبیات، هنرهای تجسمی، صنعت رسانه و فیلم، مد و معماری و غیره هستند. ویزای استعداد جهانی معتبر است و تا 5 سال  به شما اجازه می‌دهد که یا شاغل باشید یا به عنوان مدیر یک شرکت فعالیت کنید و یا خوداشتغالی نمایید.

افراد تحت تکفل شما نیز در صورت واجد‌شرایط‌بودن می‌توانند شما را همراهی کنند. یکی دیگر از مزایای این ویزا این است که حداقل درآمد و الزامات زبان برای داوطلبان وجود ندارد. افرادی که قصد مهاجرت با مدرک نقاشی دارند نیز می‌توانند اقدام نمایند.

۶. مهاجرت هنرمندان به کشور ایرلند

در ایرلند، برخی از درآمدهای حاصل از فعالیت‌های هنری از مالیات معاف است. در واقع در این کشور همه فعالیت‌های هنری از پرداخت مالیات معاف نیستند، بلکه تنها آثار هنری دارای شایستگی هنری و فرهنگی که صلاحیت آن‌ها توسط کمیسیون درآمد تایید شده است از پرداخت مالیات معاف هستند. در این کشور برخی از آثار هنری نیز به طور کامل مشمول مالیات می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به نقاشی‌های تکراری و مجسمه‌های کاربردی و … اشاره کرد. نکته قابل توجه در مورد این معافیت‌ها این است که معافیت‌های مالیاتی این فعالیت‌ها نمی‌تواند بیش از یک مقدار مشخص باشد.

نتیجه‌گیری

موسیقی، نقاشی، مجسمه‌سازی، بازیگری، فیلم‌سازی و… از بهترین رشتههای هنر برای مهاجرت است. همان‌طور که گفتیم کشورهایی مانند ایرلند و کانادا از هر نظر برای مهاجرت ایده‌آل هستند و بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان محسوب می‌شوند. اگر درباره مهاجرت افراد هنرمند سوالی دارید لطفاً با ما در میان بگذارید. سالیانه هنرمندان زیادی تصمیم می‌گیرند برای ادامه فعالیت‌های هنری خود از ایران خارج شوند. نکته‌ای که این افراد باید بدانند این است که ابتدا کشور موردنظر را از لحاظ شرایط مالیاتی و درآمد بررسی نمایند. شما در ابتدای مهاجرت ممکن است نتوانید به کار مشغول شوید و درآمد خوبی کسب نمایید. بدین ترتیب ممکن است برای گذران هزینه‌های زندگی به مشکل بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =