اخذ اقامت تمکن مالی اتریش

حتما وقت بذارید و این متن را تا انتها مطالعه نمایید، به ویژه بخش پایانی آن که بسیار مهمه .

بسیاری از کشورهای دنیا و برای افزایش رونق اقتصادی کشور خود و جذب گردش گر اقدام به اعطای ویزا های مختلفی می نمایند که یکی از انواع این ویزا ها، ویزای های بلند مدت می باشد، اتریش نیز دارای ویزاهای بلند مدت گوناگونی هست که یکی از این مدل ویزاها ، ویزای خودحمایتی اتریش و یا اقامت تمکن مالی می باشد.


اخذ اقامت تمکن مالی اتریش

باید بپذیریم این کشور یکی از زیباترین و امن ترین کشورهای دنیا است و با توجه به جاذبه های توریستی این کشور هر سال گردشگران زیادی از سراسر دنیا به اون سفر میکنند و هستند افراد زیادی که تمایل به اقامت بیشتر در اتریش را دارند که یکی از راه ها، ویزای مالتیپل یا چندبار ورود می باشد.
ویزای چند بار ورود یا ویزای مالتیپل اتریش به نوعی از ویزا گفته میشه که دارنده اون میتونه بارها به اتریش و دیگر کشورهای حوزه شنگن سفر کنه و طبق مدت زمان مقرر در ویزای خود ، در کشور مورد نظر حضور داشته باشه.
هرچند برای تمامی کشورهای حوزه شنگن ویزای چندبار ورود تقریبا مشابه هم هستند ولی نوع دیگری از ویزاهای بلند مدت وجود داره که میتونه تبدیل به اقامت بشه، مانند ویزای خود حمایتی اتریش.
در بسیاری از مطالب مندرج در اینترنت و انواع سایت های مهاجرتی از این مدل ویزا به اقامت تمکن مالی هم یاد میشه.

همانطور که در دیگر ویزاهای توریستی و مالتی ، اجازه کار برای فرد دارنده ویزا وجود ندارد ، در ویزای خود حمایتی نیز متقاضی، ویزایی بدون اجازه کار دریافت میکند امام با تفاوت بسیار مهم بین این مدل و مدل ویزای توریستی عادی و یا بلند مدت:

  1. این نوع ویزا به تعداد محدودی در هر سال تعلق میگیره، یعنی اینکه در اتریش برای دریافت اقامت تمکن مالی سهمیه بندی صورت گرفته و هر ایالت امکان اهدا کردن تعداد مشخصی ویزا خودحمایتی را دارد، که این تعداد ر سال اعلام و آپدیت میشود.
  2. متقاضی می بایست دارای شرایط مناسب مالی باشد که با در نظر گرفتن عدم داشتن اجازه کار، کامالا منطقی می باشد.
    با افزایش تعداد نفراتی که به همراه متقاضی برای دریافت این مدل ویزا اقدام میکنند، می بایست مبلغ بیشتری مبنی بر داشتن توانایی مالی ارایه شود.
  3. متقاضی دریافت این اقامت میتواند یک استارتاپ را با ثبت شرکت راه اندازی کند که البته شرایط خاصی دارد.

درصورتی که متقاضی اقدام به تمدید کارت اقامت خود نماید، بعد از 5 سال اقامت نامحدود اتریش را دریافت خواهد نمود.

راحت تر و بهتر نداریم. هر کدوم یک سری مزایا و معایب دارند. اگر توانایی مالی دارید و تمایل به تحصیل ندارید شاید بتونید برای ویزای خود حمایتی اقدام کنید. بهتره مطالب مرتبط با اقامت تمکن مالی را ببینید و همچنین بخش تحصیلی را چک بفرمایید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

یک نوع ویزای بلند مدت که ابتدا یک اقامت 1 یا 2 سالعه بهتون اهدا میشود بعد از تمدید این کارت و اقامت در اتریش بعد از 5 سال تبدیل به اقامت نامحدود میشه.

شهروندان کشورهای ثالث (منظور کشورهایی غیر از کشورهای عضو در اتحادیه اروپاست)  اگر قصد زندگی یا اقامت در اتریش را برای مدت بیش از شش ماه دارند، نیازمند دریافت اقامت (اجازه اقامت برای بیش از شش ماه) می باشند که تصمیم گیرنده برای این موضوع ، اداره اقامت اتریش خواهد بود.
منظور از شهرندان کشورهای ثالث ، اتباع کشور هایی است که شهروند کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (شامل ۲۶ عضو اتحادیه اروپا و ایسلند، نروژ و لیختنشتاین) و نه شهروندان سوئیس هستند.

سایر اطلاعات تکمیلی

اجازه اقامت  با ممنوعیت استخدامی، معروف به ویزا خودحمایتی اتریش

شهروندان متقاضی کشورهای ثالث که مایل به اقامت در اتریش بدون اینکه اجازه کار در اتریش داشته باشند را دارند می توانند برای این کتگوری اقدام کنند اگر:

که مهمترین مورد داشتن شرایط مناسب مالی و تضمینی بر دریافت این مبلغ بصورت ماهیانه در حساب متقاضی بصورت نقد می باشد که البته به مانند تمامی دیگر روش های مهاجرتی به اتریش بسیار مهم است که این دارایی و پول از روش درست و قانونی قابل اثبات به دست آمده باشد.

قانون عمومی بیمه اجتماعی اتریش – نرخ های استاندارد سال 2020  شامل جدول زیر می شوند:

  1. فرد متقاضی اصلی : 23.200 یورو

    2. یک خانواده دو نفره : 35.328
    3. خانواده سه نفره : 38.907 یورو
    4. هر فرزند زیر 18 سال : 3.579 یورو

در نظر داشته باشید تمامی مبالغ مندرج در جدول فوق بر اساس نرخ یورو آزاد می باشد.

اگر تمایل به اخذ اقامت تمکن مالی اتریش را دارید، پیشنهاد میکنیم با پر کردن فرم ارزیابی، امکان بررسی دقیق تر شرایط خود را به ما بسپارید، ضمنا بر خلاف چیزی که از بسیاری از مراکز مهاجرتی میشنوید، این نوع ویزا نیاز به پرداخت هزینه های وکیل اتریشی ندارد ، بی جهت برای چنین موضوعی وجهی پرداخت نکنید که وکیل اتریشی هیچ تاثیری روی این روند نخواهد داشت ، چرا که مهمترین موضوع برای دریافت این اقامت به 3 مورد مربوط میشود:

1. داشتن شرایط مالی مناسب و روش اثبات نحوه دریافت این مبالغ از راه قانونی و اصطلاحا سفید، که درواقع مشاور با دریافت هزینه ای معقول شما را در نحوه اثبات آن راهنمایی میکند.

2. زمان اقدام و روش انجام آن برای جلوگیری اتلاف وقت شما و افزایش شانس شما برای دریافت اقامت تمکن مالی اتریش

3. معرفی بهترین ایالت برای انتخاب که شرایط بهتری برای اهدای این ویزا را در سال مورد نظر شما در زمان اقدام دارد.

دیگران موارد مانند اجاره محل زندگی و گرفتن بیمه و … همه و همه مواردی نیستند که با اسم وکلای اتریشی هزیه های گزاف و دوبله سوبله ای از شما طلب کنند و تضمین ویزا اتریش را بدهند !