اطلاعات تکمیلی اتریش, ویزای جستجو کار اتریش

روشهای مهاجرت به اتریش | معرفی 5 شیوه مهاجرت به کشور اتریش

روشهای مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش، از روش‌های مختلف امکان‌پذیر است که بسته به شرایط متقاضی، این روش‌ها با هم متفاوت هستند. مهاجرانی که می‌خواهند اقامتی بیشتر از ۶ ماه در این کشور داشته باشند، لازم است که دارای مجوز اقامت EMEA citziens باشند. امروزه به دلایل مختلف، افراد بسیاری می‌خواهند به اتریش مهاجرت کرده و اقامت این کشور را دریافت کنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با روشهای مهاجرت به اتریش آشنا کنیم.

شرایط مهاجرت به کشور اتریش

در کشور اتریش، استانداردهای زندگی بسیار بالاست. مواردی مانند وضعیت اقتصادی با ثبات و خوب، امنیت بالا، طبیعت زیبا و مزایای دیگر باعث می‌شود این کشور محبوبیت خاصی برای مهاجرت بین افراد پیدا کند.

مهاجرت به این کشور، روش‌های خاصی دارد که هر کدام از آنها هم شرایط متفاوتی دارند.

در ادامه شما را با شرایط عمومی برای مهاجرت به کشور اتریش آشنا می‌کنیم. مهم‌ترین این شرایط موارد زیر هستند:

  • داشتن گواهی عدم سوء پیشینه
  • تمکن مالی
  • آشنا بودن با زبان انگلیسی
  • داشتن جاب آفر در هنگامی که مهاجرت کاری داشته باشید.
  • رزومه تحصیلی درخشان برای زمانی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید.
  • و…

روشهای مهاجرت به اتریش چیست؟

مهاجرت به کشور اتریش، روش‌های متفاوتی دارد که بسته به شرایط شما، ممکن است برایتان مناسب باشد. باید ابتدا شرایط خود را بسنجید تا آسان‌ترین راه مهاجرت به اتریش را پیدا کنید. هر یک از راه‌هایی که بیان می‌کنیم، می‌تواند منجر به اخذ پاسپورت اتریش و یا اقامت دائم در این کشور شود. مهاجرت به اتریش هم مثل کشورهای دیگر، به طور کلی ۶ راه اصلی دارد:

  1. مهاجرت کاری به اتریش
  2. مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی
  3. مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل
  4. مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری
  5. مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

در ادامه شما را با این موارد به طور کامل آشنا می‌کنیم.

۱. مهاجرت کاری به اتریش

یکی از روش‌های بسیار متداول برای مهاجرت به کشور اتریش، مهاجرت کاری است. مهاجرت کاری هزینه کمتری دارد و راحت‌تر می‌توان ویزای جستجوی کار دریافت کرد. به همین دلیل این روش جزو راحت‌ترین روشهای مهاجرت به اتریش است.

برای اینکه شما در اتریش کار کنید، باید اجازه کار بگیرید. هر کدام از روش‌های کار در این کشور و مدت زمان اقامت، با هم فرق می‌کند. به طور کلی، کار در کشور اتریش امتیازبندی بوده و اگر شما امتیازات لازم را دریافت کنید، می‌توانید ویزای کار اتریش را به‌ راحتی بگیرید. لازم است که بدانید برای اینکه از طریق کار به اتریش مهاجرت کنید، دو روش وجود دارد:

  1. جاب سیکر: جاب سیکر یعنی متقاضی، با گرفتن این ویزا حدود ۶ ماه زمان دارد تا در اتریش کار پیدا کند.
  2. جاب آفر: جاب آفر یعنی متقاضی می‌تواند با گرفتن جاب آفر از کارفرمای اتریشی، درخواست ویزا بدهد.

مهاجرت تحصیلی به اتریش

۲. مهاجرت تحصیلی، یکی از روشهای مهاجرت به اتریش

یکی از روش‌های دیگر برای مهاجرت به کشور اتریش، مهاجرت تحصیلی است که بعضی از افراد تصور می‌کنند این بهترین راه مهاجرت به کشور اتریش است، زیرا نه مانند روش سرمایه‌گذاری، نیاز به سرمایه بالا دارد و نه مانند کاریابی، نیاز به داشتن سوابق کاری.

هرچند که با تحصیل در اتریش، شما می‌توانید شانس کاریابی خود را هم افزایش دهید. برای تحصیل در کشور اتریش، می‌توانید در مقاطع مختلفی تحصیل کنید. دانش آموزان در کشور اتریش بعد از اینکه دوره ابتدایی را می‌گذرانند وارد دوره متوسطه خواهند شد که این مقطع هم به دو قسمت تقسیم می‌شود:

  1. آموزش مقدماتی که ۴ سال است.
  2. آموزش عالی که ۵ سال است.

بعد از گذراندن هر مقطع، فرد می‌تواند با توانایی‌های خود، به مقطع بالاتر وارد شود. البته لازم است بدانید که امکان تحصیل در کشور اتریش، در مقاطع دانشگاهی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا برای دانشجویان بین‌المللی هم در این کشور وجود دارد. مهاجرت تحصیلی یکی از محبوب‌ترین روشهای مهاجرت به اتریش است. یک نکته جالب این است که  تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان هم ممکن است. ما در کنار شما هستیم تا شما بتوانید هر چه راحت‌تر پروسه مهاجرت خود را طی کنید.

۳. مهاجرت به کشور اتریش از روش سرمایه‌گذاری

از طریق سرمایه‌گذاری هم شما می‌توانید به کشور اتریش مهاجرت کنید و این روش برای افراد معمولاً جذابیت بسیاری دارد. به طور کلی روش سرمایه گذاری در اتریش به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  1. سرمایه‌گذاری از طریق خریدن ملک: خرید ملک یکی از راه‌های سرمایه گذاری در کشور اتریش است که افراد خارجی طی شرایطی می‌توانند این کار را انجام دهند. به این صورت که باید کمیته محلی اتریش، به شخص اجازه این کار را بدهد تا بتواند ملکی در اتریش خریداری کند.
  2. سرمایه‌گذاری در کشور اتریش، به وسیله ثبت شرکت: روش دیگری که شما می‌توانید در اتریش سرمایه‌گذاری کنید، ثبت شرکت است. البته ثبت شرکت در اتریش به شکل مسئولیت محدود است.
  3. سرمایه گذاری در کشور اتریش، با استفاده از تمکن مالی: یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در کشور اتریش، از طریق تمکن مالی و یا خود حمایتی است.

۴. مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید تابعیت اتریش را بگیرید، ازدواج است. وقتی فرد خارجی با تبعه اتریشی ازدواج کند، البته در صورتی که ثابت شود ازدواج صوری نیست، می‌تواند اقامت و تابعیت اتریش را از طریق ازدواج دریافت کند.

۵. مهاجرت از طریق پناهندگی

طبق کنوانسیون ژنو که کشور اتریش هم آن را قبول دارد، اشخاصی که به دلایل مختلفی مانند نژادی، دینی، اجتماعی و حتی سیاسی ، در کشور خود امنیت مالی و جانی ندارند، می‌توانند به کشورهای دیگر پناهنده شوند. البته این در صورتی است که درخواست آنها توسط کشور مقصد، تأیید شود.

هزینه مهاجرت به اتریش

برای آشنایی با روشهای مهاجرت به اتریش لازم است بدانید که اگر کشور اتریش را برای مهاجرت خود انتخاب کرده‌اید، باید هزینه‌های آن را هم در نظر داشته باشید. هزینه‌های مهاجرت به این کشور شامل هزینه‌های زندگی، هزینه‌های دولتی، شهریه و حتی قیمت بلیط سفر می‌شود.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که هزینه زندگی در اتریش، بسته به نحوه زندگی و شرایط فرد، با یکدیگر متفاوت است و همچنین بستگی به مکانی دارد که فرد برای اقامت در نظر گرفته است.

مهاجرت پزشکان به اتریش

مهاجرت پزشک به اتریش

این مهاجرت، طرفداران بسیاری دارد زیرا اتریش سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفت و توسعه یافته‌ای دارد. بنابراین شما با دریافت اقامت پزشکی در کشور اتریش، می‌توانید این فرصت مناسب را پیدا کنید که با متخصصان با تجربه کار کنید و به امکانات به‌روز هم دسترسی پیدا کنید.

مهاجرت پرستاران به اتریش

کار پرستاری در کشور اتریش، جزو مشاغل پرتقاضا است زیرا بیشتر جمعیت این کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند. به همین دلیل اتریش به نیروی کار جوان نیاز دارد. برای مهاجرت یک پرستار به کشور اتریش، باید فرد متقاضی مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه پرستاری را داشته باشد و دوره‌های مهارت آموزی و کارورزی را هم گذرانده باشد.

اقامت هنرمندان در اتریش

طبق قوانین اتریش، ویزایی برای هنرمندان وجود دارد و هنرمندانی که در حوزه‌های هنری فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این روش اقدام به دریافت اقامت هنرمندی کنند. البته لازم است بدانید که مهم‌ترین شرط برای گرفتن ویزای هنرمندان در اتریش، کسب درآمد از روش فعالیت‌های هنری و اثبات هنرمند بودن فرد است. فرد باید بتواند ثابت کند که می‌تواند درآمد کافی از راه فعالیت‌های هنری کسب کند.

سخن پایانی روشهای مهاجرت به اتریش

در این مقاله شما را با روشهای مهاجرت به اتریش آشنا کردیم. همانطور که گفتیم بهترین روش مهاجرت به اتریش، از طریق ویزای تحصیلی، سرمایه گذاری و کاری محسوب می‌شود. ضمنا هر کدام از روش‌هایی که نام بردیم، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تحقیقات گسترده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =