اقامت هنرمندی, ویزای جستجو کار اتریش

آشنایی با بهترین رشته‌ های هنری برای مهاجرت به اتریش

بهترین رشته های هنری برای مهاجرت

هنر شاخه‌ گسترده‌ای دارد که هنرجویان علاقه‌مند به مهاجرت می‌توانند از آن به عنوان سکوی مهاجرتی خود برای رفتن به کشور دیگر استفاده کنند. آمارها نشان می‌دهد که در چند سال اخیر، هنرمندان بسیاری برای مهاجرت اقدام کرده‌اند، در نتیجه هنرجویان مایلند با بهترین رشته‌ های هنری برای مهاجرت، آشنا شوند. مطالعات نشان می‌دهد که تا سال 2030، مهاجرت از طریق کار هنری حدود 14 درصد رشد یابد. همچنین افرادی که در رشته هنر هنوز مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند تقاضای مهاجرت تحصیلی هنری نمایند که همین امر نیز سبب می‌شود تعداد مهاجرت‌های رشته‌ هنر افزایش یابد. اگر شما هم به مهاجرت با مدرک هنری فکر می‌کنید و علاقه‌مندید از پیچ و خم آن آگاه شوید، این مطلب را از دست ندهید.

چگونه با یکی از بهترین رشته‌ های هنری برای مهاجرت اقدام کنیم؟

افراد علاقه‌مند به رشته هنر از دو طریق می‌توانند برای مهاجرت اقدام کنند:

  • مهاجرت با قصد ادامه تحصیل در رشته هنر
  • مهاجرت شغلی

اگر به دنبال مهاجرت با قصد ادامه تحصیل در رشته هنر هستید، بهتر است به دنبال موقعیت‌های تحصیلی آن رشته در کشور مقصد باشید. اگر بتوانید بورسیه تحصیلی بگیرید، کار مهاجرت شما ساده‌تر خواهد شد. دقت داشته باشید، برای ادامه تحصیل در کشور دیگر نیاز است، رزومه تحصیلی قوی داشته باشید و زبان خود را تقویت نمایید.

اما اگر هدفتان از مهاجرت، یافتن شغل مناسب در کشور دیگر باشد، باید توجه داشته باشید که داشتن مدرک دانشگاهی یا مدرک از موسسات معتبر که قابل ترجمه باشد، الزامی است. گام مهم بعدی برای مهاجرت کاری، گرفتن نظر مثبت کارفرما است که با داشتن آن، می‌توانید مراحل بعدی را به راحتی طی کنید. یکی از کشورهایی که از سیاست تبادل هنرمندان خلاق حمایت می‌کند، کشور اتریش است که تاریخ و فرهنگ آن با هنر بافته شده است. اما این کشور نیز مانند سایر کشورها شرایطی دارد که شما باید برای مهاجرت هنری به اتریش، دریافت ویزای جستجو کار اتریش و اقامت در آنجا، آنها را رعایت کنید. بنابراین اگر قصد تحصیل یا فعالیت شغلی در بهترین رشته‌ های هنری برای مهاجرت به اتریش را دارید، قوانین این کشور در زمینه مهاجرت را مطالعه فرمایید.

ارزیابی ویژگی_های رشته هنر

ارزیابی ویژگی‌های رشته هنر

رشته‌های هنری با پیشرفت‌های بشر در عصر حاضر، قدرت‌مندتر از قبل در زندگی مردم، ریشه دوانده است. رشته هنر، گرایش‌ها و زیر مجموعه‌های مختلفی مانند طراحی لباس، طراحی صحنه، گرافیک و … دارد که رشته گرافیک در بین گرایش‌های رشته هنر، هنرجویان بسیاری را به خود جلب کرده است.

این رشته به سرعت در حال پیشرفت است، به خصوص آن‌که با پیشرفت‌های دنیای دیجیتال، درهای جدیدی بر روی این رشته گشوده شده است. در ادامه با مهم‌ترین گرایش‌های این رشته که در بحث مهاجرت می‌توانند به شما کمک کنند، بیشتر آشنا خواهیم شد.

هنرهای دیجیتال

هنرهای دیجیتال در اواخر دهه 90 میلادی ظهور و بروز پیدا کرد و کم‌کم به یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های رشته هنر تبدیل شد. در واقع وقتی خلاقیت هنری با فناوری دیجیتال ترکیب می‌شود، هنر دیجیتال شکل می‌گیرد. این شاخه از هنر به طور کلی به سه دسته نقاشی دیجیتال، عکاسی دیجیتال و فراکتال‌ها تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام از آنها زیرشاخه‌های مختص به خود را دارد.

در هنرهای دیجیتال، هنرجویان با انوع تصویرسازی‌ها، ویدئوسازی‌ها، طراحی گرافیکی و… آشنا می‌شوند و می‌توانند در مشاغلی مانند مدیریت هنری، تدوینگری، نقاشی، انیماتوری و… مشغول به کار گردند.

هنرهای زیبا

هنرهای زیبا در قرن هجدهم پایه‌ریزی شد و اساس آن بر پایه توجه به زیبایی هنر استوار است و بر جنبه کاربردی آن متمرکز نیست. هنرهای زیبا به طور سنتی به نقاشی، معماری، موسیقی، مجسمه‌سازی، شعر، نمایش و رقص اشاره دارد؛ اما با پیشرفت‌ جوامع، شاخه‌هایی مانند عکاسی، هنر مفهومی، سینما و هنر چاپ نیز به آن اضافه شد. هنرهای زیبا یکی از بهترین رشته‌ های هنری برای مهاجرت است.

شما در این رشته می‌توانید دوره‌های آتلیه طراحی و نقاشی، آشنایی با تاریخ هنر در کشورهای مختلف، نرم‌افزارهای هنری و… را بگذرانید؛ علاوه بر آن، می‌توانید با انواع آثار هنری آشنا شوید و به تفسیر آنها بپردازید.

یادگیری هر کدام از زیرشاخه‌های هنرهای زیبا به شما کمک می‌کند که بتوانید زمینه مهاجرت خود را فراهم کنید. هنرجویان هنرهای زیبا می‌توانند در مشاغلی مانند طراح میکس مدیا، عکاسی و… مشغول به فعالیت شوند و کسب درآمد نمایند.

هنرهای نمایشی؛ یکی از بهترین رشته‌ های هنری برای مهاجرت

هنر نمایشی مفهومی گسترده دارد که در آن تاریخ، آداب و رسوم، اعتقادات و… مردم یک سرزمین به معرض دید عموم گذاشته می‌شود. هنر نمایشی، بخشی از هنر است که براساس آن افراد با استفاده از صدا و تصویر خود نمایشی هنرمندانه را اجرا می‌کنند.

نمایش‌نامه نویسی، شعبده بازی، کارگردانی و … همگی زیرشاخه هنر نمایشی هستند. هنر نمایش به شما توانایی کنترل صدا و بدن خود در مقابل چشمان مردم، توانایی حل خلاقانه مسائل، شنیدن ندای درون، قدرت تمرکز و توانایی انجام کار گروهی را آموزش می‌دهد.

این شاخه از هنر در خارج از کشور، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است؛ از این رو رقابت در این رشته قدری مشکل به نظر می‌رسد. اگر به هنرهای نمایشی علاقه دارید و به فکر مهاجرت نیز هستید، این شاخه از هنر یکی از رشته‌‌های خوب هنری برای مهاجرت است. علاقه‌مندان به این رشته، بعد از دریافت مدرک، علاوه بر بازیگری، می‌توانند در زمینه کارگردانی، طراحی صحنه و … نیز مشغول به کار شوند.

طراحی مد یکی از بهترین رشته‌ های هنری برای مهاجرت

طراحی مد

این شاخه از هنر از قرن نوزدهم پایه‌ریزی شد. طراحی مد بر روی ترکیبی از خلاقیت ذهن، نوآوری و تمرکز بر جزییات بنا شده است. در این شاخه از هنر به عنوان یکی از بهترین رشته‌ های هنری برای مهاجرت، باید رنگ‌ها و نحوه ادغام آنها را بشناسید و انواع پارچه، مواد تشکیل دهنده آنها و استایل بدن‌ها را به خوبی تشخیص دهید.

در غیر این صورت به نتیجه دلخواه خود در این رشته نخواهید رسید و باید طراحی مد را کنار بگذارید. رشته طراحی مد یکی از گزینه‌های خوبی است که می‌توانید به کمک آن برای دریافت اقامت هنرمندی اتریش اقدام کنید.

طراحی لباس، طراحی کفش، طراحی لباس‌های بافتنی، بازرگانی و … از جمله محبوب‌ترین زیرمجموعه‌های این رشته هنری است که می‌توانید با گرفتن مدرک معتبر در این رشته‌ها، برای مهاجرت تحصیلی هنری اقدام نمایید.

البته شما باید با یکسری نرم‌افزارهای کامپیوتری نیز آشنا باشید تا بتوانید طرح‌های خود را به مرحله اجرا درآورید. دارندگان مدرک طراحی مد علاوه بر طراحی، می‌توانند در زمینه نمایندگی خرید، فروش و یا اصلاح و ترمیم مد نیز مشغول به فالیت شوند.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی روشهای مهاجرت به اتریش از طریق رشته هنر پرداختیم و برخی از شاخه‌های پرطرفدار و محبوب این رشته را بررسی کردیم. البته بحث در مورد گرایش‌های دیگر رشته هنر و بررسی شرایط مهاجرت هنری باید بسیار مفصل و موشکافانه انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل آید. بنابراین اگر مهاجرت مشاغل هنری مورد نظر شما است و مایلید که جزییات کامل آن را بدانید، حتما در این مورد مطالعه فرمایید و با افراد آگاه مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =