پذیرش دانشجویی اتریش

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

آیا می‌دانید که شما می‌توانید برای تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان اقدام کنید؟ شما در هنگام مصاحبه می‌توانید مهارت زبان خود را اثبات کرده و در بیشتر دانشگاه‌های اتریش، کاندیشنال و یا پذیرش مشروط بگیرید. بعد از گرفتن پذیرش مشروط تا هنگام مصاحبه در سفارت اتریش، شما فرصت دارید که مدرک زبان تافل خود را بگیرید. اگر می‌خواهید با شرایط تحصیل در اتریش بدون داشتن مدرک زبان آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مهاجرت تحصیلی و تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

امروزه به دلیل وضعیت اجتماعی و اقتصادی که بر کشور ما حاکم است، افراد زیادی به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند. مسلماً انتخاب بهترین روش برای مهاجرت، جزو چالش‌هایی است که این افراد با آن روبرو می‌شوند. تحصیل، یکی از روش‌های متداول مهاجرت است. این روش به دلیل داشتن ریسک پایین‌تر، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

یکی از بهترین کشورهایی که می‌توان آن را برای گرفتن ویزای تحصیلی انتخاب کرد، کشور اتریش است. اتریش در قلب اروپا قرار دارد و جزو کشورهای مدرن محسوب می‌شود ولی معمولاً بحث زبان می‌تواند مهاجرت را با سختی روبرو کند. افرادی که می‌خواهند برای تحصیل به اتریش مهاجرت کنند، سؤال می‌کنند که آیا می‌توانند بدون مدرک زبان در اتریش تحصیل کنند یا خیر؟ و یا شرایط تحصیل در کشور اتریش بدون داشتن مدرک زبان، چگونه است؟

در پاسخ باید بگوییم بعضی از روش‌ها وجود دارد که باعث می‌شود افراد بتوانند بدون داشتن مدرک زبان در اتریش تحصیل کنند:

  1. تحصیلات در رشته‌های مربوط به تجارت که به مدرک زبان نیاز نداشته باشد.
  2. شرکت کردن در دوره‌های زبان
  3. تحصیل متقاضیانی که معدل تحصیلی آنها بالای ۱۸ باشد، به امر تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان، کمک زیادی می‌کند.

با روش‌هایی که نام بردیم فرد می‌تواند با استفاده از رزومه و مدارک خود، بدون اینکه مدرک زبان داشته باشد و فقط با داشتن دانش زبان آلمانی، جهت برقراری ارتباط و مصاحبه، وارد این کشور شود و البته بعد از ورود، باید در همان ابتدای زندگی هرچه سریع‌تر به یادگیری زبان بپردازد.

تحصیل پزشکی در اتریش

در میان کشورهای اروپایی، اتریش جزو کشورهای بسیار پیشرو در مطالعات تحقیقاتی و دانشگاهی است. پس اگر شما در سر رویای پزشکی داشته و می‌خواهید در این رشته تحصیل کنید، می‌توانیم بگوییم اتریش انتخاب مناسبی برای وارد شدن به حرفه پزشکی است.

تسهیلات در رشته پزشکی در کشور اتریش، مزایای زیادی برای متقاضی دارد. مثلاً شما با گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی در اتریش، می‌توانید مدارک معتبری کسب کنید و دروس خود را به زبان انگلیسی بخوانید. این مزیت در شرایطی است که در اتریش هزینه تحصیل پزشکی، کاملاً رایگان است و شما با پرداخت هزینه کم به عنوان شهریه، به راحتی می‌توانید در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنید.

پس با فراهم کردن بعضی از شرایط تحصیلی برای رشته پزشکی در کشور اتریش، مثل قبول شدن در آزمون ورودی می‌توانید بدون دغدغه، تسهیلات با کیفیتی را تجربه کنید.

تحصیل پزشکی در اتریش

آیا امکان تحصیل پزشکی در اتریش بدون مدرک زبان، وجود دارد؟

لازم است بدانید که نمره زبانی که شما برای تحصیل پزشکی در کشور اتریش نیاز دارید C1 آلمانی است و حتی جهت تحصیل پزشکی در این کشور، به آشنایی کامل با زبان انگلیسی و حتی مدرک زبان انگلیسی هم نیاز دارید. پس می‌توان گفت که تحصیل پزشکی در کشور اتریش، بدون داشتن مدرک زبان به هیچ‌ وجه امکان‌پذیر نیست.

اگر شما تصمیم دارید برای تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان اقدام کنید و تسلط کافی را هم در زبان ندارید، بهتر است از کالج‌های زبان پذیرش بگیرید تا مهارت لازم را در این زمینه کسب کنید. این کالج‌ها برای ورود به دوره‌های تحصیلی، دانشجویان را آماده کرده و مهارت‌های لازم را به آنها آموزش می‌دهند.

نکته مهم: البته در این شرایط باید بدانید که دانشجو باید حداقل مدرک A2 برای زبان آلمانی را، قبل از اینکه درخواست گذراندن دوره زبان آلمانی را در اتریش بدهد، دریافت کرده باشد.

تحصیل رایگان و بدون مدرک زبان در اتریش

اگر به مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش علاقه دارید، لازم است بدانید که مقدار پرداخت شهریه در دانشگاه‌های این کشور، به ملیت دانشجو بستگی دارد. یعنی دانشگاه‌های دولتی اتریش برای دانشجوهای منطقه اقتصادی اروپا، اتحادیه اروپا، سوئیس و کشورهایی که در حال توسعه هستند مثل افغانستان، ایران، اتیوپی، بنگلادش و کشورهای دیگر کاملاً رایگان است.

البته این امر بدین معنی نیست که دانشجویان دیگر، مجبور به پرداخت هزینه گزاف برای تحصیل در این کشور باشند، بلکه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اتریش هزینه کمی دارد به صورتی که دانشجو می‌تواند با انجام کار نیمه وقت، به راحتی هزینه تحصیل خود را تامین کند.

شرایط تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

ارائه مدرک زبان جزو مهم‌ترین و سخت‌ترین گام‌ها جهت مهاجرت به کشورهایی مثل اتریش است. برای اینکه بتوانید برای تحصیل در  کشور اتریش بدون مدرک زبان اقدام کنید، لازم است شرایط زیر را داشته باشید:

  1. داشتن مدارک تحصیلی: داشتن مدارک تحصیلی برای وارد شدن به برنامه تحصیلی مورد نظرتان، ضروری است. مثلاً برای اینکه به کارشناسی ارشد وارد شوید، باید حتماً مدرک کارشناسی داشته باشید.
  2. مهارت لازم در زبان: برای تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان، باید بدانید که حداقل مسلط بودن به زبان آلمانی یا انگلیسی لازم است. معمولاً با ارائه نتایج آزمون در زبان انگلیسی یا آلمانی، این امر اثبات می‌شود.
  3. پذیرش دانشگاهی: شما باید از یک دانشگاه در کشور اتریش پذیرش بگیرید. این امر شامل ارسال مدارک تحصیلی، بیانیه هدف، رزومه و حتی مصاحبه یا نمونه کار است.
  4. دارا بودن مجوز اقامت و ویزا: برای دانشجویان غیر اروپایی، لازم است که ویزای دانشجویی دریافت کرده و پس از آن، مجوز اقامت دانشجویی بگیرند.
  5. تأمین مالی: شما باید اثبات کنید که می‌توانید هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را در اتریش تأمین کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه زندگی، هزینه شهریه دانشگاه و بیمه سلامت است.
  6. داشتن بیمه سلامت: باید یک بیمه درمانی معتبر در اتریش داشته باشید.
  7. پرداخت شهریه: بعضی از دانشگاه‌ها، برای دانشجویانی که از اتحادیه اروپا نیستند، شهریه می‌گیرند.

البته این فهرستی که نام بردیم، به صورت کلی بوده و ممکن است نسبت به برنامه تحصیل و دانشگاه مورد نظرتان، جزئیاتی هم وجود داشته باشد یا امکان دارد که نیاز به ارائه بعضی از مدارک و رویه‌های اداری داشته باشید.

سخن پایانی

تحصیل در کشور اتریش بدون داشتن مدرک زبان، می‌تواند چالش برانگیز باشد ولی بعضی از دانشگاه‌ها بدون اینکه شما مدرک زبان ارائه دهید، دوره‌های زبان انگلیسی برای دانشجویان قرار می‌دهند و علاوه بر این، ممکن است بعضی از برنامه‌های تحصیلی در اتریش، بعد از یک دوره آماده سازی برای زبان، دانشجو را بپذیرند.

شما می‌توانید ابتدا به صورت دقیق دانشگاه‌ها را بررسی کرده و در مورد آنها تحقیق کنید تا بتوانید بهترین راه را برای ادامه تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =