ویزای دانشجویی اتریش و یا ویزای تحصیلی اتریش :

تحصیل در اتریش، و اخذ ویزای دانشجویی اتریش جز پر طرفدارترین روش های مهاجرتی به اتریش در قلب اروپا می باشد. . چرا در اکثر سایت ها و اطلاعیه اعلام میشود ادامه تحصیل در دانشگاه های اتریش رایگان یا تقریبا رایگان است، دلیل آن داشتن مبلغ شهریه مناسب دانشگاه ها برای دریافت پذیرش دانشجویی اتریش می باشد، شهریه دانشگاه ها برای ایرانی ها حدود ترمی 740 یورو می باشد که این مبلغ در مقابل بسیاری از دانشگاه های دنیا بسیار به صرفه می باشد.

بدون شک اتریش مقصد مناسبی برای دریافت ویزای دانشجویی است، چرا که اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش دارای استاندارد و اصول مشخصی است که درصورت انجام صحیح این امور شانس گرفتن پذیرش 99% می باشد.

کشور اتریش با دارا بودن رفاه و کیفیت زندگی بالا، برخورداری از کیفیت آموزشی بالا در اروپای مرکزی هدف مهاجرت بسیاری از ایرانی ها در این سال ها بوده چرا که بیمه مناسب دانشجویی با مبلغ بسیار پایین حدود ماهی 58 یورو که شامل تمامی خدمات درمانی سرپایی ، جراحی ، دندان پزشکی و بسیاری موارد دیگه می باشد.

همچنین سیستم حمل و نقل زبان زد در این کشور که دانشجویان با تهیه بلیت سالیانه حمل و نقل با کمترین هزینه ممکنه در جابجایی با کیفیت، در کل اروپا و به جرات دنیا با مشهور می باشد.داشتن تخفیفات خاص صرفا برای دانشجویان در اتریش یکی دیگر از مزیت های اخذ پذیرش از اتریش می باشد.

از ایران شما فقط برای مقطع دکتری اتریش، شانس گرفتن فاند رو دارید که اون هم مستلزم مدارک مناسب برای قانع کردن استاد جهت دریافت فاند هست. خیلی وقته که به گرفتن فاند در مقطع مستر برخورد نکردم. شاید شرکت یا موسسه­ای برای مدتی مشخص، دانشجویی رو بورس کنه اما شرایط اخذ فاند به شکلی هست که عرض کردم. درباره رشته باید بگم که مهمتر از بازار کار، توانمندی شما برای جذب شدن در بازار کار اتریش هست. شاید طبق معمول بشه گفت که رشته­های فنی_ مهندسی بهتر هستند. فراموش نکنید ویدیوی من درباره پذیرش دانشجویی رو ببینید. شما برای هر رشته­ای نمیتونید اقدام کنید.

  • شهریه دانشگاه های دولتی اتریش، هر ترم معادل 740 تا 760 یورو برای تمامی مقاطع میباشد. شهریه برخی مراکز تحصیلی دیگه ای با نام فاخ هوخ شوله اتریش ترمی 368 یورو می باشد که البته روال تحصیل در این مراکز نسبت به دانشگاه متفاوت می باشد، شهریه مراکز غیر دولتی هم از ترمی 3600 یورو به بالا می باشد

شهریه دوره زبان آلمانی در اتریش در شهر وین ترمی 1160 یورو و در شهرهای دیگر هر ترم بین 480 تا 650 یورو میباشد. در مدت زمان گذراندن دوره های زبان آلمانی در اتریش نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه نیست چرا که در این زمان شما دانشجوی غیر رسمی بوده و صرفا در حال یادگیری زبان آلمانی در اتریش هستید، هزینه زندگی دانشجویی در اتریش هر سال بین 10 تا 12 هزار یورو میباشد.

چند نکته مهم درباره ویزای دانشجویی اتریش که اگر حوصله نکرده اید به بخش سوالات متداول سایت مراجعه بفرمایید، می بایست بدونید :
– برای دریافت پذیرش دانشجویی اتریش مدارک دانشگاه ازاد هم مورد قبول هستند !!! ولی نامه های دانشگاه آزاد مورد قبول نیست که این موضوع یعنی اینکه اگر شما دارای مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد هستید حتما برای پذیرش حتی در مقطع ارشد هم امید دارید.
– برای ویزای دانشجویی اتریش ، نیاز به ارایه تمکن مالی بر اساس نرخ یورو آزاد دارید به مبلغ 12 تا 13 هزار یورو، این پول بلوکه نمیشه ولی خیلی مهمه به درسی اثبات بشه این مبلغ از کجا به دست اومده.
-امکان اخذ ویزای همزمان برای شما، همسر و فرزند زیر 18 سال بصورت همزمان در زمان اقدام
 
– بخش مهم دیگه ای که در پروسه ویزا دانشجویی اتریش وجود دارد، مبحثی به نام ساپورت یا ساپورتر هست که درباره این موضوع هم با مراجعه به اطلاعات جانبی میتونید اطلاعات خوبی بر اساس تجربه تیم ما به دست بیارید که قطعا توی پروسه مهاجرت شما به اتریش تاثیر گذار هست.
 
نکته مهم : فراموش نکنید 99% ایرانی ها بخاطر عدم ارایه درست تمکن مالی و اثبات ساپورتر حتی اگر متمول و پول دار هم باشند، ریجکت میشن، این موارد بسیار مهم هستند، حتما وارد صفحه زیر بشید تا اطلاعات دقیق تری کسب کنید.
 

برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره ویزای دانشجویی اتریش، حتما هایلایت استوری های آقا محمد در اینستاگرام رو ببینید و اگر سوالی بود با پر کردن فرم ارزیابی میتونید قبل از اینکه اقدام به دریافت پذیرش دانشجویی اتریش کنید مطمئن شوید آیا اصلا شرایط اولیه برای اقدام را دارید یا خیر.

ضمنا پیشنهاد میکنیم حتما بخش سوالات متداول درباره مهاجرت تحصیلی به اتریش را نگاه کنید در این بخش با در نظر گرفتن سوالات پر تکرار از طرف متقاضیان اخذ پذیرش دانشجویی اتریش بصورت جامع بسیاری از سوالات پاسخ داده شده که این موارد همواره در حال تکمیل و بروز رسانی می باشد.

اطلاعات تکمیلی

برای دریافت پاسخ همین سوالات شاید می بایست جستجوهای زیادی انجام بدید و یا به موسسات اعزام دانشجو به اتریش مبالغ زیادی پرداخت نمایید که ما تمامی این اطلاعات را بصورت رایگان در اختیار شما قرار داده و درصورت عدم دریافت پاسخ میتوانید برای سوالات خصوصی تر از تیم ما وقت مشاوره بگیرید.

نکات بسیاری مهمی درباره اخذ ویزای دانشجویی نیز وجود دارد که پیشنهاد میکنیم حتما با مطالعه دقیق سایت ما پاسخ بسیاری از پرسش ها درباره اقامت دانشجویی اتریش نیز بدست بیاورید چرا که قطعا بعد از اخذ پذیرش دانشجویی ، توانایی دریافت ویزای دانشجویی منوط به شرایط خاصی می باشد ، چه بهتر قبل از وارد شدن به این پروسه اطلاعات اولیه ای داشته باشید تا با دید باز اقدام نمایید.